• Informacje na temat:

    prawo konsumenta

Artykuły na temat: prawo konsumenta
  • Ustawa o prawach konsumenta uchwalona

    Posłowie uchwalili ustawę o prawach konsumenta. Przewiduje ona m.in., że będziemy mieć 14 zamiast 10 dni na to, żeby bez podania przyczyny zwrócić towar kupiony - np. przez internet czy telefon.

  • Niezadowoleni z powolnej obsługi i podłej kuchni, goście w jednej z nowojorskich restauracji pobili i związali 15 kelnerów i kucharzy.

  • Konsumencie poznaj swoje prawa!

    Prawo do szczegółowej, wyczerpującej informacji. Wydłużenie terminu odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość do 14 dni bez podania przyczyn. To tylko niektóre ze zmian w przepisach konsumenckich, jakie weszły w życie pod koniec grudnia. Na Wasze pytania od godz.11 czeka ekspert UOKiK. Numer telefonu 12 2 00 00 10.

  • Nowe prawo będzie lepiej chronić konsumentów

    Prawo do informacji, mniejsze koszty związane z zawieraniem umów, prawo do odstąpienia od umowy - to między innymi założenia zmian w ustawie o prawach konsumenta, które wejdą w życie w przyszłym roku. Rząd ma przyjąć nową ustawę na wigilijnym posiedzeniu.

  • Jak oszukać konsumenta

    ...prawo wejdzie w życie, to spore problemy mogą mieć producenci jogurtów, którzy twierdzą, że ich spożywanie poprawia stan zdrowia i odporność. Chodzi tu szczególnie o jogurty probiotyczne, takie jak(...) z kranu. Podobnie było z "najzdrowszą kawą w Polsce," czyli kawą Astra. Sprawę ujawnił miesięcznik "Świat Konsumenta". Zarówno niemiecki ośrodek, jak i poznański sanepid wykryli w kawie dwukrotnie...

  • Serwisom społecznościowym grożą kary za łamanie praw konsumentów

    Jak poinformowała w piątek KE, do unijnych urzędów i organizacji zajmujących się ochroną konsumenta wpływa coraz więcej skarg od użytkowników serwisów społecznościowych, którzy padli ofiarą oszustw i wyłudzeń, jak np. fałszywe promocje. Skargi dotyczą też niezgodności niektórych warunków umów z unijnym prawem ochrony konsumenta, jak np. pozbawienie użytkownika prawa odstąpienia od umowy sprzedaży...

  • ​Prawo do naprawy

    .... W tym wszystkim nie chodzi wyłącznie o kieszeń i wygodę Europejczyków. - Wydłużenie cyklu życia produktów poprzez solidną produkcję, a potem prawo i możliwość naprawy jest bardzo ważne nie tylko z punktu(...), skutecznie lobbował przeciwko ustawie "Fair Repair Act". Technologiczny gigant argumentował, że prawo do naprawy ujawni jego sekrety handlowe konkurencji, narazi sprzęt Apple na ataki hakerskie...

  • Czy dajemy sobą manipulować? Na wojnie konsumenta z producentem

    Jakie sztuczki stosują sprzedawcy i spece od marketingu? Czy jesteśmy konsumentami głupimi czy rozsądnymi? Dlaczego mój mózg "lubi" jakiś przedmiot, a ja kompletnie nie zdaję sobie z tego sprawy? Oto co badania psychologiczne i neurobiologiczne mówią na temat podejmowania decyzji o kupnie.

  • Co zrobić z niechcianym prezentem? Radzi rzecznik konsumentów

    Święta to m.in. czas obdarowywania bliskich prezentami - obok tych wymarzonych zdarzają się też niestety nietrafione. Warto przy okazji pamiętać, że polskie prawo co do zasady nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru, jeśli został on kupiony w sklepie stacjonarnym.

  • Nowe prawo konsumenckie: Dwa lata na reklamację

    Nowe prawo konsumenckie, które weszło w życie 25 grudnia ubiegłego roku wydłuża czas reklamowania zakupionego towaru do dwóch lat. Trzeba jednak pamiętać, że po 12 miesiącu to konsument musi uzasadnić reklamację.

Wideo na temat: prawo konsumenta
  • Rozmowa z reportera RMF FM z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzatą Krasnodębską-Tomkiel

    "Bez względu na to, jaki środek transportu wybierze konsument, istotne jest to, żeby był świadomy tego, jakie prawa mu przysługują. Konsument nie jest bezbronny. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował krótkie poradniki, informujące o tym, jakie prawa mają konsumenci w podróży. Warto wejść na stronę internetową urzędu, wydrukować je i w razie sporu z przedsiębiorcą, wiedzieć jakie ma się prawa" - mówi prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.

  • Prawo dotyczące zakupów w sieci będzie jednolite w całej UE

    Trochę obawiamy się unijnej dyrektywy konsumenckiej, gdyż nie do końca wiemy, w jaki sposób te przepisy będą interpretowane i jak będzie wyglądało ich wprowadzenie w życie. W tej chwili sprawa jest na agendzie organizacji zajmujących się prawami konsumenta oraz e-commerce w Polsce, zakładam więc, że tam zostaną wypracowane rozwiązania, które pozwolą pogodzić wymagania Unii Europejskiej

  • Marketingowcom, za przetwarzanie danych bez zgody konsumenta, grozi grzywna, a nawet więzienie

    Konsultant, dzwoniąc z ofertą handlową, bez podania źródła numeru telefonu, popełnia przestępstwo. GIODO ma prawo wydać nakaz, aby usunął uchybienie. Niewykonanie go to koszt nawet 50 tys. zł. UOKiK nakłada kary do 10% rocznego obrotu, zaś UKE do 3% przychodu. Sąd może skazać na rok pozbawienia wolności lub grzywnę.

Dyskusje na temat: prawo konsumenta